30 éves múlttal 2015-ben teljesen megújul egy japán legenda
rövid Honda NSX áttekintés
Kevés japán sportautó tekint vissza ennyire hosszú és dicsőséges pályafutásra, mint a Honda NSX. 30 éve, 1984-ben ugyan csak a koncepció és a terv - amivel a Ferrarit akarták lenyomni a japánok - született meg, de maga a modell is túl van 25 éven, hiszen a '89-es Tokyoi Motor Show-n mutatták be az elsőt, és '90-től meg lehetett vásárolni. Többek között Ayrton Senna is ilyet vezetett, miután részt vett a komoly szakmai tesztelésben. Autója, egy '92-es koromfekete modell, 2014-ben került ki egy aukciós oldalra (cikk), de nem kelt el, ha jól látom (aukció oldala). Nem is értem. 32 mFt körül elhozható, és ez igazán egy muzeális darab. Dobjuk össze és vegyük meg! :)
Az NSX 1990 óta mindössze egy faceliften ment keresztül 2002-ben, de az alapokat megtartotta a Honda.
Rengeteg jó, és részletes történeti áttekintés van magyarul is a neten, így nem vágnám ebbe a nagy fába a fejszémet. Én személy szerint a Csepeli Honda Bontó írását találtam a legjobbnak, melyet itt olvashattok el.
Miután én csak a GT4-ben, PS2-n, fotelből vezettem a kocsit, így nem igazán érzem, hogy tesztet kéne írnom róla. Olvastam párat és a totalcar 2010-es tesztje például igen szórakoztató. Olvasd el itt. Kicsit erősnek érzem egy 10 milliós kocsinál a proletár szót, de ettől eltekintve a teszt jó. Egy évvel később a Belsőség Blog is írt róla, és tesztet is forgattak. Itt csekkolhatjátok.
Számomra ikonikus ez az autó, és az egyik lájkolóm is kérte a kocsit érintő cikkek gyűjteményét. Igyekeztem sok jó dolgot begyűjteni róla.
Remélem a következő modell is hasonlóan átütő siker lesz. A külseje, szerintem ütős. Türelmetlenül várom a teszteket, videókat, és természetesen a tesztvezetési lehetőségeket.
Vállalkozó szellemű olvasóimnak: Angliában előrendelhető, kereskedőket itt találtok. :)