"Ilyen nincs és mégis van..." - Reál Álom Nr 1
"Családi" azaz 4 személyes, Vagány azaz kicsit nő a pöcsöm tőle (pedignemiskicsi), Tömeg/Lóerő arány okés azaz megy, Megbízható azaz nem esik szét, 3 milla alatt van azaz nem szupersport-családi, Nem zabál azaz a teljesítményhez mértem alakul a fogyasztás 10 l körül, 2-3 évig fut még azaz max 130 000 km van benne, és kb. 2007 körüli a design miatt. Van ilyen autó?
Egy blog állítólag akkor fasza, ha személyes. Na lássuk, ehhez mit szóltok?!
Autóvásárlásban vagyok mióta jogsim van. Persze csak gondolatban. Imádom a szalonokat, a kereskedőket és a neppereket (szerintem a kettő nem ugyanaz), szeretem bújni a hirdetési oldalakat. Nem különösebben szívatom a kereskedőket, de finoman oda-oda szúrogatok nekik. Időről-időre eljárok értékesítési helyekre, kipróbálok autókat, és figyelem az értékesítési technikákat (vagy bénáskodásokat). Magam is értékesítek, csak más területen. Lassan tanulmányt írhatnék a technikáikból, és hogy hogy lehet mögéjük látni. Ez viszont egy másik bejegyzés lesz ugyanitt.
Pár hónapja kialakult egy koncepció a fejemben, amire nehezen találtam megoldást, de ha minden igaz megvan a megfelelő kocsi. Az elvárások (ugye) elég lehetetlenek:
- 2 gyerek beférjen hátra gyereküléssel
- Figyeljenek rám, ha megjelenek vele. Ne legyen 12 egy tucat.
- A tömeg/lóerő arány legyen fain. 8 mp körül legyen 0-ról 100-on.
- Benzines. Nem bírom a kerregést, és a füstöt.
- Megbízható. Elmennénk Horvátországba, Ausztriába, Szegedre... Szeretnék nyugodtan elindulni!
- 3 milla körül legyen, hogy el is érjem a közeljövőben
- Normál fogyasztás. Ha jól megy, akkor 10 l/100 km alatt/körül
- 130 000 km-nél kevesebbet futott, mert 2-3 év után evolúciós lépést kívánunk tenni autó szinten
- Relatív friss design, kb. 2007 utántól
Sok-sok keresés, és Népítélet olvasgatás végeredményeképpen leszűkítettem a kört pár középkategóriás márkára: Opel, VW, Toyota, Honda. A két japán és az Opel azért hullott ki, mert a legnagyobb jóindulattal sem mondhatjuk szépnek és főleg nem vagánynak a 3 millás árkategóriába beférő a modelljeit, sőt... A VW Golf, és az EOS maradtak fent a rostán. A Golfokkal Dunát lehet rekeszteni, és lopják mint a cukrot.
Lássuk az EOS-okat. CC, aminek jó segge van... hmmm... van egy-két low motortípus, de a 2.0 Turbo FSI a nehéz kasznit is nagyon jól repíti és nem falja fel a gyerek uzsiját is. Kicsit szűk a csomagtartó, de a 200 pacis elhúz egy kisebb utánfutót is, ha sok a cucc. Ritka, így mindenki felfigyel rá, de nem egy maxiviagra azért, magyarul a partnereim nem köpködnek, hogy "ez a srác bizony túl van fizetve". Azt hiszem megvan a következő kocsim: Volkswagen EOS 2.0 Turbo FSI, 200 lovas, első verzió. Heuréka! :)
Sajnos csak a 150 lovas benzinesről találtam magyar tesztet. Itt van a benzines teszt. Teszt a dízelről itt.